Welcome Message

Assalamualaikum.. Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana diberikan sedikit kelegaan masa untuk saya menghasilkan blog yang serba sederhana ini. Kehadiran saya yang kerdil dalam dunia blog ini mugkin tidak disedari sesiapa, namun kemudahan ini saya gunakan untuk berkongsi, berbincang dan mendapat ilmu berkenaan beberapa perkara dalam muamalat Islam terutamanya berkenaan dengan Takaful. Diharap kita sama-sama mendapat manfaat dari blog ini.Terima kasih sekali lagi atas kunjungan anda.

Ahad, 11 Julai 2010

Takaful.. nantilah aku fikir dulu...

"Takaful... nantilah aku fikir dulu... " Ini adalah jawapan "standard" apabila ditanya atau dicadangkan untuk seseorang tu menyertai takaful. Percaya atau tidak itulah jawapannya sejak tahun lepas... perlukah fikir sebegitu lama untuk suatu kebaikan masa depan diri dan keluarga? Tapi tak apalah.. teruskanlah fikir kerana hanya bab nak sertai takaful je yang nak kena fikir banyak. Kalau rokok habis tak payah fikir terus ke kedai beli, kalau astro kena potong terus je bayar cepat2. Itu lebih penting dari masa depan diri dan keluarganya.
Mungkin jawapan akhir yang akan didapati ialah "aku akan jadi papa kedana sebab simpan RM 50 sebulan dalam takaful...."

Dari sehari ke seminggu, dari seminggu ke sebulan, dari sebulan ke setahun... belum habis fikir lagi... jadi teruskan lah fikir... fikir- fikirkanlah.

Ingatan tulus ikhlas daripada,
Khairil Anuar
019-4716908
khairil.biz@gmail.com
Etiqa Takaful Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan